Mye avklart i KM fro lag

DEn fjerde runden av årets KM lag ble spilt mandag, og brakte mye avklaring i hvem som  er møtes i finalen i mars. Førstelaget vårt tok storseier over Tønsberg og blir Nordpuljas representanter i finalen sammen med Holmestrand og Horten. Annetlaget tapte stort og må se turneringen fra benken. I Sydpulja er Sandefjord, Feness og Larvik, Skjæran klare mens den siste finaleplassen avgjøres i kampen mellom Ruth, Larvik og Andersen, Sandefjord.

I gårsdagens kamp ledet vi med 29 imp ved halvtid, og det første spillet i annen halvrunde styrket posisjonen etter en litt heldig slem:

Ø/alle 9 6 3
K 10 7
Kn 6 5
Kn 9 7 6
4 K D Kn 8 3 2
E Kn 9 8 3 2 4
K 10 E 4
E 5 3 2 K 10  8 4
E 10 7
D 6 5
D 9 8 7 3 2
D

Etter en litt offensiv budgivning havnet vi i 6 kløver med Ståle Digre som spillefører i Vest. Spar ut til konge og ess og mer spar til bordet. Kløver til esset tok med seg Syds dame, og nå spilte Ståle på beste sjanse ved å kjøre kløver til åtteren. Dermed løste trumfen seg, og 1370 ga 12 nye imp.